
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 

 
10 mai 2007 

 
Comunicat de presă 

privind rezultatele monitorizării mass-media în campania electorală pentru alegerile locale 
generale din Republica Moldova (25 aprilie – 6 mai 2007) 

 
Asociaţia Presei Independente şi Centrul Independent de Jurnalism anunţă lansarea, în cadrul 
Coaliţiei Civice pentru Alegeri Libere şi Corecte – Coaliţia 2007, a rezultatelor celui de-a 
doilea raport de monitorizare (25 aprilie – 6 mai 2007) a modului în care este reflectată 
campania electorală pentru alegerile locale generale de către principalele posturi de 
radio/televiziune şi ziare din Republica Moldova. 
 
CONCLUZII GENERALE 
 
În perioada 25 aprilie – 6 mai 2007 mass-media supuse monitorizării şi-au menţinut politica 
editorială adoptată în perioada precedentă, la începutul campaniei electorale. Posturile publice 
Moldova 1, Radio Moldova, posturile private  cu acoperire naţională NIT, Antena C şi N4 
continuă să difuzeze ştiri şi opinii care favorizează direct sau indirect partidul de 
guvernământ, evitând ştirile defavorizante şi opiniile critice la adresa acestuia. Partidele de 
opoziţie sunt prezente preponderent prin informaţiile comisiilor electorale şi prin publicitate 
electorală. La postul Euro TV se manifestă aceeaşi atitudine favorizantă faţă de PCRM, dar şi 
faţă de PPCD. 
 
În ştirile şi emisiunile PRO TV, TV 7, Vocea Basarabiei se reflectă un spectru mai variat de 
evenimente şi actori politici, fără a favoriza în mod deosebit vreun partid, acestea fiind  şi 
singurele posturi care nu menajează partidul de guvernământ, prezentând acţiunile de protest 
ale deţinătorilor de patente, ale refugiaţilor şi transportatorilor de la Cahul. De asemenea 
Russkoe Radio a pus pe post în mod repetat o ştire care defavorizează PCRM şi PPCD, 
tinzând să-şi limiteze implicarea în campania electorală, rezumând-o în ultimele zile la 
difuzarea de publicitate electorală.  
 
În presa scrisă, spiritele încep să se încingă, unele ziare proguvernamentale publicând 
materiale defăimătoare la adresa unor partide de opoziţie. Majoritatea ziarelor publice locale 
şi fostele ziare publice centrale – Moldova Suverană şi Nezavisimaia Moldova – favorizează 
în continuare PCRM, în timp ce majoritatea ziarelor private, cu câteva excepţii, critică PCRM, 
fără însă a sprijini în mod deschis vreun partid de opoziţie.  
 
*** 

 1



Proiectul se realizează în parteneriat cu Institutul de Marketing şi Sondaje IMAS-INC 
Chişinău. Perioada de monitorizare este 10 aprilie 2007 - 17 iunie 2007. Rezultatele vor fi 
făcute publice prin rapoarte bilunare, în prima lună a monitorizării, apoi săptămânale. De 
asemenea, rapoartele vor fi plasate pe pagina de internet dedicată alegerilor locale generale 
www.alegeri.md/2007 realizată în cadrul Coaliţiei 2007 de ADEPT.  
 
Proiectul este finanţat de către Fundaţia Eurasia, cu resursele Agenţiei Suedeze pentru 
Cooperare şi Dezvoltare Internaţională (Sida/Asdi) şi Agenţiei Statelor Unite pentru 
Dezvoltare Internaţională (USAID), Fondul Naţional pentru Democraţie, SUA şi Misiunea 
OSCE în Republica Moldova.   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                
 

 

 

 

 

Publicarea acestui comunicat este posibilă datorită sprijinului financiar acordat de poporul american 
prin Agenţia Statelor Unite pentru Dezvoltare Internaţionala (USAID). Opiniile exprimate în acest 
document aparţin autorilor şi nu  reflectă  neapărat  poziţia USAID sau a guvernului  american. 

 
 
 
 

Str. Şciusev, 53, Chişinău, 2012 MD, tel. (37322) 213652, 227539, fax (37322) 226681 

 

 2

http://www.alegeri.md/2007

