Alegerile parlamentare din 2021 în Republica Moldova - alegeri.md
 PartideDeclaraţiiPLDM

Raportul Prim-ministrului Valeriu Streleţ, la şase săptămâni de activitate

|versiune pentru tipar||
PLDM / 10 septembrie 2015
Partidul Liberal Democrat din Moldova

Prim-ministrul Valeriu Streleţ a vorbit, în cadrul unui briefing de presă care a avut loc astăzi, la Guvern, despre obiectivele pe care şi le-a propus Executivul din momentul învestirii, despre realizările, problemele existente, dar şi soluţiile pentru depăşirea acestora.

Premierul a menţionat că, în perioada de referinţă, Guvernul s-a convocat în şase şedinţe, examinând circa 150 de subiecte. “Personal am mai convocat patru şedinţe ale Comitetului pentru Stabilitate Financiară, o şedinţă a Consiliului Economic pe lângă Prim-ministru, o şedinţă a Comisiei Guvernamentale pentru Reintegrare şi una cu conducătorii autorităţilor executive de nivelul II, (preşedinţii de raioane)”, a specificat Valeriu Streleţ.

Printre obiectivele principale şi acţiunile de realizare a acestora, Prim-ministrul a menţionat următoarele:

  1. Restabilirea bunelor relaţii cu partenerii de dezvoltare. În acest sens, s-au convocat întâlniri cu toţi partenerii de dezvoltare relevanţi. A fost făcută sistematizarea tuturor angajamentelor anterioare ale Guvernului Republicii Moldova în raport cu partenerii de dezvoltare şi lansarea procesului de implementare practică a acestora. S-a asigurat pregătirea pentru vizita FMI, care urmează să demareze la 22 septembrie curent, cu premise pozitive pentru semnarea noului acord memorandum, care ar crea o platformă pentru stabilizare macrofinanciară şi creştere economică.
  2. Pentru asanarea şi stabilizarea sectorului financiar-bancar, s-a reuşit demararea procedurii de lichidare a băncilor devalizate şi selectării companiilor care vor asigură următoarele etape ale investigării fraudei din sectorul bancar: identificarea făptaşilor şi beneficiarilor, sancţionarea acestora şi recuperarea activelor sustrase. Au fost purtate negocieri cu actori relevanţi internaţionali din sectorul bancar, în vederea gestionării perioadei post lichidare bănci şi atragerea noilor investitori în sectorul bancar autohton.
  3. Consolidarea internă a ţării. În acest scop, Guvernul a — lansat o comunicare constructivă cu Başcanul şi executivul Autonomiei Găgăuze, au fost identificate premisele de accelerare a dezvoltării regionale. S-a realizat evaluarea condiţiilor pentru reconstituirea în nouă componenţă a Consiliului Naţional pentru Participare, precum şi lansarea procesului de includere a reprezentanţilor societăţii civile în colegiile ministerelor.
  4. Guvernul a întreprins o serie de măsuri în vederea stabilirii unui dialog constructiv cu mediul de afaceri — patronate, asociaţii ale producătorilor agricoli, reprezentanţilor industriei prelucrătoare, BNAA, Consiliul economic pe lângă Prim ministru etc.., care s-a soldat cu: lichidarea restanţelor la subvenţii în sectorul agricol pentru 2014; publicarea datelor deschise referitor la fondatorii întreprinderilor; eliminarea obligativităţii obţinerii extrasului pe suport fizic din registrul de stat al întreprinderilor; excluderea obligativităţii deţinerii ştampilei pentru agenţii economici; ameliorarea activităţii ANSA prin operarea de demisii şi remanieri; evitarea pericolul imediat de excludere a ţării noastre din sistemul Cartea Verde.
  5. A fost demarată evaluarea legalităţii concesionării Aeroportului Internaţional Chişinău şi precondiţiilor de reziliere a contractului de concesionare — concluziile finale le vom avea până la 25 Septembrie 2015.
  6. Guvernul a întreprind măsuri de evaluarea condiţiilor pentru impulsionarea procesului de reintegrare a ţării. A fost convocată Comisia Guvernamentală pentru Reintegrare, a asigurat pregătirea procesului de implementare a controlului comun la frontiera moldo-ucraineană, dar şi alte procese menite să consolideze încrederea dintre două maluri ale Nistrului, şi să anticipeze eventuale pericole de degradare a situaţiei.
  7. Executivul a confirmat şi şi-a asumat, fără rezerve, în temeiul Programului de activitate, obiectivul strategic de integrare europeană a Republicii Moldova, prin aprobarea Planului actualizat de implementare a Acordului de Asociere cu UE şi Planului de activitate a Guvernului pentru perioada august 2015 — decembrie 2016.
  8. A fost asigurată menţinerea achitării plăţilor salariale şi sociale în sectorul public până la finele anului bugetar şi crearea premiselor unei construcţii bugetare robuste pentru 2016. S-a realizat evaluarea carenţelor din sistemul de finanţare a sectorului de sănătate publică şi lansarea procesului de remediere a acestora.
  9. Au fost luate măsuri pentru pregătirea concepţiei sistemului de plăţi compensatorii adresate categoriilor social — vulnerabile, afectate major de creşterea tarifelor la resurse energetice şi de inflaţie.
  10. Au fost stabilite o serie de obiective ferme pe dimensiunea justiţiei şi eradicării corupţiei prin demararea procesului de actualizare a strategiei anticorupţie, promovarea unui pachet de iniţiative pe domeniul sistemul judecătoresc, dezbaterea şi pregătirea pentru aprobare în şedinţa Guvernului a pachetului de proiecte privind reformarea Comisiei Naţionale pentru Integritate.
  11. Pentru elaborarea concepţiei de consolidare a mecanismelor societăţii civile pentru asigurarea controlului civic asupra guvernării, a fost creată o platformă actualizată pentru implementarea, în comun cu societatea civilă, a conceptului de “Guvern deschis”.
  12. S-a lucrat în vederea identificării soluţiilor de accelerare a construcţiei infrastructurii energetice alternative (gazoductul Ungheni — Chişinău plus interconexiunea pe energie electrică Isaccea-Vulcăneşti-Chişinău).
  13. Au fost luate măsuri pentru identificarea precondiţiilor de atragere a mai multor investiţii în economie, inclusiv a soluţiilor de construcţie a infrastructurii industriale. Unele rezultate pe dimensiunea indicată vor fi anunţate în cel mai apropiat viitor.
  14. A fost efectuată analiza direcţiilor principale de reformă a administraţiei publice şi constituirea Comisiei Naţionale pentru Reforma Administraţiei Publice. E un subiect de o actualitate deosebită, care urmează să fie abordat consecvent pe trei dimensiuni: reforma APC, implementarea reală a strategiei de descentralizare şi pregătirea reformei administrativ-teritoriale.
  15. S-au depus eforturi pentru pregătirea şedinţei comune a Guvernelor României şi Republicii Moldova, care urmează să aibă loc la 22 septembrie, la Tulcea, cu obiectivul de a consolida relaţiile interstatale şi valorifica suportul oferit de partea română pentru depăşirea problemelor curente.

Premierul Valeriu Streleţ a mai menţionat că, în cele 42 de zile de la învestire, au fost organizate numeroase întâlniri cu ambasadori şi alţi oficiali, în vederea dezvoltării relaţiilor bilaterale cu diferite state ale lumii şi identificarea parteneriatelor avantajoase pentru ţara noastră.

“Guvernul pe care-l conduc îşi va continua activitatea atât timp, cât va avea suport politic în Parlament, concentrându-se pe obţinerea rezultatelor concrete care să îmbunătăţească viaţa oamenilor ţării noastre”, a conchis Prim-ministrul.

Sursa: www.pldm.md

Liderul PLDM s-a întâlnit cu noul ambasador al Chinei în RM PLDM a comemorat 14 ani de la atacurile teroriste din SUA