Alegerile parlamentare din 2019 în Republica Moldova - alegeri.md
 PartideDeclaraţiiAMN

Compania publică TRM face parte din cartelul mediatic dirijat de PCRM

|versiune pentru tipar||
AMN / 6 ianuarie 2009
Alianţa “Moldova Noastră”

În baza observaţiilor din ultimele luni ale anului 2008, confirmate prin datele Serviciului de Monitorizare a Presei din cadrul AMN, atrag atenţia autorităţilor electorale, autorităţii de reglementare în domeniul audiovizualului, consiliului de observatori al IPNA, opiniei publice interne şi observatorilor internaţionali asupra unui fapt inacceptabil din punctul de vedere al legii şi al corectitudinii viitoarelor alegeri parlamentare din Republica Moldova: Compania “Teleradio-Moldova” activează în cadru unui cartel mediatic neformal, subordonat actualei Puteri, care lucrează la lustruirea imaginii guvernanţilor şi la denigrarea opoziţiei, în primul rând a Alianţei “Moldova Noastră” — o adevărată “spălare a creierilor”, la care sunt supuşi cetăţenii ţării.

Cei care reeditează acest procedeu monstruos sunt tehnologi electorali de la centrul “Alegeri 2009”, consilierii lui Voronin coordonând politicile editoriale la posturile de televiziune NIT, N4, MIR, agenţiile Omega, Moldpres, Novosti-Moldova, alte resurse media, printre care şi EU TV, şi TV Moldova 1. Dimensiunea acestei probleme depăşeşte limitele unor confruntări politice, reprezentând o violare a opiniei publice, a valorilor democratice, a legislaţiei în vigoare şi a standardelor europene. Aceste aprecieri le confirmă realitatea de zi cu zi:

Pentru a ilustra amploarea controlului centralizat, exercitat de coaliţia roş-oranj de la guvernare asupra mass-media şi, în special, asupra televiziunilor, anexăm la această declaraţie şi câteva diagrame sugestive, pe baza datelor Serviciului de monitorizare al AMN. Ele arată că la TV Moldova 1 şi NIT avem acelaşi dezechilibru în favoarea PCRM şi a guvernării. Pentru comparaţie, reflectarea partidelor în ştiri la posturile libere, Pro TV şi TV 7, este mult mai echilibrată şi pluralistă.

De altfel, o politizare fără precedent se atestă şi la EU TV, fostul post public din Chişinău controlat acum de PPCD, fapt reflectat în notificarea Centrul de Presă al AMN.

Alianţa “Moldova Noastră” sesizează instituţiile internaţionale, în special Consiliul Europei, că în locul democratizării promise autorităţile roş-oranj au impus un control politic cvasi-total asupra principalelor posturi audiovizuale în pragul alegerilor parlamentare 2009. Considerăm o necesitate urgentă readucerea politicii editoriale a Companiei “Teleradio-Moldova”, dar şi a altor radiodifuzori, în conformitate cu principiile legale de comunicare audiovizuală şi cu standardele democratice.

Serafim Urechean, Preşedinte al AMN
Tupeul şi corupţia guvernanţilor lipseşte ţara de finanţări pentru reparaţia drumurilor Declaraţie a Preşedintelui AMN: “În criza gazelor Guvernul a uitat de administraţia locală şi de populaţia ţării”