Alegerile parlamentare din 2021 în Republica Moldova - alegeri.md
 PartideDeclaraţiiPDM

Discursul Prim-ministrului Pavel Filip în Parlamentul Republicii Moldova, cu ocazia moţiunii de cenzură depuse împotriva Guvernului

|versiune pentru tipar||
PDM / 27 iulie 2016
Partidul Democrat din Moldova

Stimate domnule Preşedinte al Parlamentului, doamnelor şi domnilor deputaţi, stimaţi invitaţi,

Ziua de astăzi începe cu o victorie pentru Republica Moldova şi pentru Guvernul pe care îl reprezint. Vreau să anunţ cu bucurie că Moldova are un acord cu Fondul Monetar Internaţional, asta ar însemna că la nivel de echipă a experţilor s-a ajuns la o înţelegere comună. Vreau să aduc mulţumiri colegilor mei, Preşedintelui comisiei economie, buget şi finanţe, dar şi domnului Preşedinte al Parlamentului.

Doamnelor şi domnilor,

La jumătate de an de la începerea activităţii, acest guvern se confruntă cu prima moţiune de cenzură. Nu e o surpriză această moţiune; ea era prevestită de seria de moţiuni simple privitoare la activitatea mai multor colegi miniştri din guvernul pe care-l conduc. Respect şi voi respecta întotdeauna regula democratică a introducerii de moţiuni ca modalitate de control parlamentar asupra guvernului. Am însă toate argumentele pentru a combate această moţiune de cenzură şi pentru a o considera drept un exerciţiu pur demagogic, confuz din punct de vedere ideologic şi lipsit total de soluţii din punct de vedere practic.

Pentru Guvernul Republicii Moldova, dezbaterea privind moţiunea de cenzură este însă un bun prilej pentru a prezenta în faţa Parlamentului şi a ţării rezultatele la 6 luni de guvernare, măsurile luate şi paşii făcuţi în domeniile de responsabilitate guvernamentală. S-a muncit în această perioadă şi voi folosi această ocazie pentru a prezenta activitatea noastră, o voi face prin cifre şi acţiuni concrete.

Ştim cu toţii că acum 6 luni Moldova se afla într-o situaţie dificilă. Am trăit cu toţii anul 2015 şi, dacă suntem sinceri, admitem că a existat un risc serios ca Moldova să cadă în haos şi anarhie. Dar o ţară nu poate fi guvernată din stradă sau din afara ţării. Am evitat în ultima clipă acest scenariu profund negativ şi am pus Moldova pe drumul cel bun. Iar ţara am preluat-o aşa chiar din mâinile PLDM, semnatari ai moţiunii de azi, care au avut conducerea guvernului timp de 6 ani, iar astăzi nici măcar nu au citit ce au semnat, să vadă că în textul moţiunii se incriminează în primul rând modul defectuos în care au condus ei Guvernul.

Înţeleg că stabilitatea dă bătăi de cap serioase opoziţiei, care e lipsită de idei şi soluţii alternative. Perspectiva ca acest Guvern să-şi ducă mandatul până la capăt este foarte mare, iar asta este dată nu doar de voinţa noastră, dar şi de rezultatele pe care începem să le avem şi programele pe termen lung în care am început să ne angajăm împreună cu partenerii de dezvoltare, inclusiv cu FMI.

Nu întâmplător prioritatea noastră numărul unu a fost asigurarea stabilităţii şi liniştii în ţară, asigurarea unui climat în care să putem munci şi să putem obţine rezultate pentru cetăţeni, să stabilizăm economic ţara şi să-i refacem credibilitatea externă. Care este tema principală a moţiunii? Este o chemare disperată la haos, instabilitate şi alegeri anticipate. Opoziţia vrea anticipate pentru că:

Iată doar câteva motive pentru care opoziţia a recurs la agest gest disperat de a opri Guvernul din drum. Am început nu întâmplător cu aceste precizări, pentru că înţeleg că o parte dintre cei care urmăresc dezbaterea noastră nu au posibilitatea să citească moţiunea pe care o discutăm acum şi aş vrea să înţeleagă de la bun început că ea nu este despre acţiunile guvernului, ci despre nevoia unor partide de a opri ceea ce a început să se facă bun şi a readuce haosul şi anarhia în Moldova. Asta ca să fie clar de la bun început ce dezbatem.

Doamnelor şi domnilor,

Voi prezenta în continuare câteva date de ordin general, dar şi răspunsuri concrete la aspectele semnalate în moţiune.

Una din preocupările noastre a fost să reechilibrăm economic ţara. Aşa cum ştiţi cu toţii, am reuşit să evităm un colaps bugetar la începutul acestui an. Conform datelor din primul trimestru al lui 2016, scăderea economiei a fost oprită, iar produsul intern brut a crescut faţă de primul trimestru din 2015 cu 0,8%. În acelaşi timp, prognoza FMI pentru Moldova indică o creştere economică de 0,5% pentru anul curent. Pornind de la stabilizarea economiei, am reuşit nu doar să plătim pensiile şi salariile în mod normal, dar şi să facem unele majorări. Rog deputaţii socialişti să-şi amintească cum proroceau că nu se vor mai putea plăti pensiile şi salariile în 2016. Iată că am reuşit şi vom reuşi în continuare. Probabil domniile lor nu vedeau soluţiile nici atunci, cum nu le văd nici acum.

Pe de altă parte, ne-am angajat cu toată seriozitatea în refacerea legăturilor cu partenerii de dezvoltare. Am luat în acest scop măsuri de modernizare instituţională şi legislativă. Reamintesc că în luna martie acest Guvern şi-a asumat în faţa Uniunii Europene, împreună cu Parlamentul Republicii, o Foaie de Parcurs cu reformele prioritare pentru lunile care urmau, care astăzi este îndeplinită în proporţie de 85 la sută, iar până la sfârşitul lunii va fi îndeplinită integral. Ne ţinem de această Foaie de Parcurs; nu sunt vorbe, sunt fapte — legi adoptate şi strategii implementate. În acelaşi timp, am reluat relaţiile cu Fondul Monetar Internaţional şi avem certitudinea absolut întemeiată că în această toamnă vom semna un Acord cu Fondul.

Acest guvern are constant în vedere şi nu va abandona niciodată scopurile de bază menţionate — îmbunătăţirea concretă şi consistentă a situaţiei economice a moldovenilor şi refacerea credibilităţii externe a Moldovei.

Doamnelor şi domnilor, vreau să mă refer acum foarte concret la ceea ce a făcut acest guvern şi de asemenea să resping argumentat acuzaţiile aduse de opoziţie. Îmi doresc ca cetăţenii să vadă cum stăm de fapt, pentru că adevărul este cel mai bun antidot contra manipulărilor.

De exemplu, pensiile au fost indexate de la 1 aprilie cu aproximativ 10%, salariul minim în sectorul real a fost majorat de la 1 mai de la 1900 lei la 2100 lei, salariile în medicină s-au majorat în medie cu 20% din 1 iulie, iar salariile în învăţământ vor creşte din 1 septembrie cu 8,6%.

Nu se cade, domnilor deputaţi din opoziţie, să calificaţi astfel de majorări drept mizeră şi batjocoritoare. Fiţi siguri că cei care beneficiază de aceste majorări le apreciază, chiar dacă suntem cu toţii de acord că pensiile şi salariile sunt încă mici în ţară. Ele erau mici pe vremea când domnul Dodon era ministru, şi pe vremea când PLDM avea miniştri care răspundeau de acest domeniu. Preocuparea noastră este însă nu doar să le creştem în continuare pe măsură ce situaţia economică permite, ci şi să reformăm sistemul. Fără o reformă a sistemului de pensii, pe care ştiţi bine că aţi amânat-o mereu, nu va fi posibilă o creştere sănătoasă a acestora.

În acelaşi timp, guvernul s-a preocupat în mod activ de capitolul protecţie socială. Din primele săptămâni de mandat am dispus măsuri şi am făcut acţiuni cu impact concret şi pozitiv asupra puterii de cumpărare a cetăţeanului: reducerea tarifelor la energie electrică cu peste 10%, reducerea tarifelor la gaze naturale cu 10,9%, introducerea pâinii sociale în reţeaua magazinelor Franzeluţa, reducerea preţurilor la medicamente cu 6–14% sau creşterea numărului de servicii medicale gratuite, acoperite din fondurile asigurărilor obligatorii de asistenţă medicală.

Guvernul pe care-l conduc a înţeles exact că măsurile de creştere a nivelului de trai sunt indispensabile pentru stabilitatea ţării şi pentru mobilizarea energiilor sociale în sensul susţinerii reformelor la care ne-am angajat.

Nu sunt de acord, domnilor semnatari ai moţiunii, cu teza că mediul de afaceri a fost împovărat în ultimele 6 luni. Eu cred că, dimpotrivă, măsurile pro-business luate de guvern arată limpede dorinţa noastră de a-l sprijini. Vă reamintesc că introducerea moratoriului la controalele de stat a fost luată tocmai pentru a despovăra mediul de afaceri de abuzurile unor funcţionari publici. Întrebaţi-i pe oamenii de afaceri dacă i-a deranjat cumva măsura asta?! Vă informez de asemenea că folosim perioada de moratoriu pentru reforma instituţională a organelor de control, urmărind să facem comasări, transparentizări în activitate şi eliminarea dublajelor. Sunt convins că rezultatul cu care vom veni în curând va fi un important pas înainte în acest domeniu. Iar aici aş mai menţiona că domnii deputaţi din PLDM când au semnat moţiunea ar fi trebuit să-şi amintească de taxele de protecţie pe care le-au colectat Fiscul şi Vama când se aflau în administrarea lor, unde s-au dus aceşti bani şi ce mare batjocură a reprezentat asta pentru mediul de afaceri.

Tot în legătură cu mediul de afaceri, aduc aminte că am redus cu 25% numărul actelor permisive şi avem ambiţia să mai tăiem încă 25%, am lansat implementarea ghişeului unic pentru acte permisive, am abrogat 169 de ordine vamale şi ne propunem să revedem rapid alte 52, am eliminat obligativitatea ştampilei pentru agenţii economici, am extins facilităţile fiscale pentru companiile din industria IT, am reluat programul PARE 1+1, am lansat, împreună cu Banca Europeană de Investiţii, proiectul “Livada Moldovei” în valoare de 120 de milioane de euro, pentru susţinerea sectorului horticol din ţara noastră. Sunt lucruri concrete, iar mediul de afaceri a reacţionat pozitiv la măsurile guvernamentale.

Doamnelor şi domnilor,

Moţiunea opoziţiei prezintă o imagine incompletă şi deformată a realităţilor din Republica Moldova. Dacă este să vorbim despre starea finanţelor publice, pe care autorii moţiunii o califică drept catastrofală, există cifre care confirmă progresele înregistrate. Este poate o veste tristă pentru autorii moţiunii, dar pozitivă pentru cetăţenii Republicii Moldova. Realitatea este că încasările administrate de către Serviciul Fiscal de Stat şi cele administrate de către Serviciul Vamal au crescut cu aproape 1,4 miliarde lei de la începutul acestui an. Sigur, acest rezultat poate fi îmbunătăţit, de aceea vom lucra în continuare la consolidarea tuturor indicatorilor macroeconomici.

Există evoluţii pozitive şi la încasarea veniturilor bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2016. Potrivit ultimelor date statistice, încasările din acest an sunt cu circa 11% mai mari faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi se ridică în prezent la 8,36 miliarde lei, ceea ce reprezintă circa 61,4% din încasările programate. Asta înseamnă că vom avea bani să plătim pensii şi ajutoare sociale majorate. Şi acest lucru mă bucură, pentru că sunt categorii de oameni care au nevoie să fie sprijiniţi şi protejaţi de către stat.

Acestea sunt cifre relevante, ele nu mint şi nu lasă loc de interpretare. Este corect ca performanţa acestui guvern să fie judecată în raport cu situaţia de anul trecut şi de acum 6 luni. Este însă incorect, aşa cum fac autorii moţiunii, să fie puse în cârca guvernului probleme sistemice sau cronice, acumulate în timp. Aţi fost toţi aici. Nici unul din această sală nu poate spune că n-a avut parte de un dram de putere, să facă ceva pentru oameni cu adevărat.

Stimaţi colegi, am văzut de asemenea că în moţiune se critică în treacăt situaţia din agricultură. E bine totuşi că cel puţin aici nu s-a intrat în detalii, fiindcă opoziţia s-ar fi făcut complet de râs. Trebuie să recunosc că, în momentul în care am preluat guvernarea, situaţia din Agricultură în general şi cea a fondului de subvenţionare a producătorilor agricoli în special era, într-adevăr, dramatică. Mă refer în primul rând la datoria de 489 milioane de lei pentru restanţele la plata subvenţiilor din 2014 şi 2015. De aceea încerc un sentiment de jenă pentru colegii din PLDM care au semnat textul moţiunii, domniile lor ştiind foarte bine că aceste restanţe sunt, în mare parte, în responsabilitatea partidului lor. Şi totuşi, în pofida situaţiei dificile, în doar 6 luni de zile, am reuşit să ne achităm cu toate dispoziţiile de plată pentru anii 2014 şi 2015 care s-au încadrat pentru fondul de subvenţionare. În acest moment, au rămas neachitate doar cererile de subvenţionare pentru anul 2015 care nu s-au încadrat pentru fondul de subvenţionare. Aceasta este realitatea.

În afară de acţiunile pentru deblocarea plăţilor pentru subvenţiile din agricultură, am reuşit să adoptăm şi alte măsuri prin care am sprijinit direct producătorul agricol din ţara noastră. Mă refer la proiecte de finanţare de tipul “Livada Moldovei”, “Agricultura competitivă”, Programul de Restructurare a Sistemului Vitivinicol, dar şi la o serie de facilităţi cum ar fi posibilitatea de a importa direct motorină pentru lucrările agricole sau accesul agricultorilor la apa pentru irigaţii, fapt posibil după ce am aprobat Regulamentul-tip de exploatare a lacurilor de acumulare şi a iazurilor. Anume astfel de măsuri au permis ca volumul producţiei agricole să crească în acest an cu aproximativ 4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Evident, nu ne vom opri aici. Poziţia Guvernului va fi şi pe mai departe să susţină producătorii şi procesatorii interni, iar în susţinerea acestei afirmaţii vă amintesc doar o singură măsură pe care am adoptat-o primăvara aceasta şi care a vizat introducerea unor taxe vamale la importul de carne de pasăre şi la unele produse lactate din Ucraina. Este un exemplu de măsură prin care i-am sprijinit pe cei 6.000 de angajaţi din domeniul avicol şi alţi 15.000 de angajaţi din domeniul procesării laptelui.

Iar dacă ar fi să rezum domeniul agriculturii într-un singur set de date pentru colegii din opoziţie, aş spune aceasta: proiectul de buget pentru 2016 prevede un fond de subvenţionare în agricultură de 900 milioane lei faţă de 610 milioane lei cât a fost în bugetul pentru 2015. Deci o creştere de aproape 50%, stimaţi colegi.

În acest context, e adevărat că există o întârziere în privinţa legii bugetului de stat pentru 2016, dar vă informez că situaţia din ianuarie a fost una complexă şi am folosit aceste ultime luni de zile pentru discuţii cu partenerii externi în vederea realizării celei mai bune formule bugetare. Ne vom achita curând şi de această sarcină, vom avea un buget aprobat pentru 2016. Dar să nu uitaţi vă rog nici o clipă rolul pe care l-aţi jucat chiar voi, autorii moţiunii, în crearea haosului care era în ţară la începutul anului.

Doamnelor şi domnilor, se vorbeşte în textul moţiunii despre statul captiv. Ceea ce nu explică autorii moţiunii este cum se face că în acest aşa-zis stat captiv au loc acum cele mai importante şi curajoase reforme din ultimii ani, reforme care au ca scop consolidarea instituţiilor şi a mecanismelor democratice. Mă refer şi la Legea procuraturii, care va aduce mai multă independenţă şi forţă acestei instituţii în lupta contra corupţiei, şi la noul mecanism de numire a judecătorilor la Curtea Supremă de Justiţie, şi la pachetul de legi pe integritate, care va duce la un mai bun control al averilor persoanelor cu funcţii publice. Sunt lucruri asumate în cadrul Foii de Parcurs pentru agenda de reforme prioritare, agendă care acum este îndeplinită în proporţie de aproape 80%. Dar dumneavoastră, celor din opoziţie, vă plac doar epitetele tari, nu şi cifrele concrete ori legile adoptate. Şi aici i-aş întreba pe noii parteneri politici ai socialiştilor, pe deputaţii PLDM, dar de ce nu aţi fost la fel de vocali pe tema statului captiv înainte să fiţi prinşi cu furăciunile de la BEM, din Vamă, de la Fisc şi aşa mai departe? Sau aţi uitat că dezastrul la BEM a început exact când această bancă era în administrarea directă a oamenilor PLDM, începând de la instituţii până la Consiliul de Administraţie? Atunci statul nu era captiv pentru că veneau banii la partid şi vă era bine? Sau credeţi că dacă v-aţi ascuns după socialişti nu vi se mai văd urechile? Vreţi să vă povestesc despre cum aţi ţinut captivă agricultura si v-aţi finanţat doar colegii de partid sau sănătatea, unde şi aerul din spitale a ajuns să aducă bani în buzunarul firmelor PLDM? Să vă spun despre modul fraudulos în care aţi gestionat banii proveniţi din asistenţa externă? Vreţi să vă mai povestesc despre captivitate? Despre ce descoperim acum la Ministerul de Interne cu câteva proiecte pe care le-aţi lansat cu mare populism, iar azi descoperim că erau nişte hoţii de nedescris, de la sistemul privind monitorizarea traficului până la alte proiecte mai complexe. Despre toate astea trebuie să se pronunţe cei în drept însă, dar strict politic ar trebui să vă fie cel puţin ruşine vouă să vorbiţi despre captivitatea statului.

La PSRM lucrurile sunt însă mai simple şi clare cu captivitatea, acest partid este captiv într-un singur loc şi foarte transparent.

Doamnelor şi domnilor,

Resping categoric modul în care opoziţia prezintă relaţiile noastre cu partenerii de dezvoltare şi demersurile noastre pentru recâştigarea credibilităţii externe a Moldovei. Aş vrea să fie foarte clar că nici acest guvern şi nici Moldova nu cerşeşte bani de la nimeni. Avem nişte obiective economice şi financiare concrete, iar aceste obiective sunt de folos Moldovei şi vor fi atinse. Doar din demagogie ori din neştiinţă s-ar putea cineva opune eforturilor noastre de a încheia un Acord cu Fondul Monetar Internaţional. Am avut deja o misiune de evaluare, am avut o misiune de negociere şi avem acum o înţelegere la nivel de experţi, (Staff level agreement, în terminologia FMI). De această înţelegere va beneficia Moldova, prin obţinerea primei tranşe din împrumutul promis de România, prin deblocarea finanţărilor din partea Uniunii Europene şi prin deschiderea drumului către semnarea unui Acord Moldova — FMI în această toamnă. Vrem normalitate — normalitate care e bună pentru ţară, dar se pare că nu e bună pentru opoziţie.

Aş dori să semnalez aici şi faptul că scopul moţiunii pare să fie acela de a aduna cât mai multe acuzaţii, indiferent de faptul că unele dintre ele vin în contradicţie cu ideologia şi valorile deputaţilor care au semnat această moţiune. Mă întreb şi îi întreb pe semnatari socialişti ai moţiunii de ce consideră greşită introducerea unui impozit pe avere? Sunt sigur că majoritatea alegătorilor dumneavoastră nu vă împărtăşesc poziţia, domnilor socialişti. Mă întreb de asemenea şi îi întreb pe semnatarii PLDM ai moţiunii de ce solicită stoparea privatizărilor, care este în esenţa ideologică a unui partid de dreapta. Vă informez că este vorba de un proces necesar, care acum este absolut transparent, făcându-se prin Bursa de Valori. Atât o parte dintre socialişti, cât şi dintre liberal democraţi, au fost foarte de acord cândva că procesul de privatizare este necesar, unii au şi şi beneficiat de pe urma lui, pentru că atunci nu vă preocupa ca el să fie transparent, aveaţi alte interese. Aştept de la opoziţie soluţii concrete şi constructive pentru a face acest proces cât mai transparent şi eficient, nu epitete, aşa cum se conţin în această moţiune.

Stimată audienţă, unul dintre lucrurile la care am lucrat şi lucrăm în continuare este întărirea sistemului bancar, în paralel cu recuperarea sumelor dispărute în perioada 2010–2014. Resping total manipularea prin care se pun în spinarea acestui guvern, direct sau indirect, problemele generate de furtul miliardului. Cunoaşteţi legislaţia votată în acest an de Parlament privind consolidarea independenţei, competenţelor de supraveghere, capacităţilor decizionale şi de execuţie ale Băncii Naţionale a Moldovei şi Comisiei Naţionale a Pieţei Financiare. Cunoaşteţi elaborarea de către BNM, în consultare cu FMI şi Banca Mondială, a strategiei de eliminare a vulnerabilităţilor în sectorul bancar. Vă amintesc de asemenea că Guvernul a aprobat luna trecută, prin hotărârea nr. 803 din 28 iunie curent, un proiect de lege pentru modificarea şi completarea unor acte legislative, care înglobează modificări şi completări la Legea instituţiilor financiare şi Legea privind înregistrarea de stat a persoanelor juridice şi a întreprinzătorilor individuali. Asta înseamnă întărirea cadrului legal privind transparenţa şi calitatea acţionariatului bancar, guvernarea corporativă, administrarea riscurilor, îmbunătăţirea calităţii auditului extern în bănci, eficientizarea procesului de lichidare a băncilor. Acest Guvern contribuie concret la crearea tuturor condiţiilor pentru ca acel furt să nu se mai repete niciodată în Moldova.

Vă informez de asemenea că Guvernul şi-a respectat promisiunea de a afişa sumele recuperate din frauda bancară. Informaţia există pe site-ul Ministerului Finanţelor şi se actualizează lunar. Până astăzi au fost recuperate peste 500 milioane de lei, iar din contul preluării activelor şi a gajului de la cele 3 bănci aflate în proces de lichidare se preconizează recuperarea a încă 1,5 miliarde de lei, deci de trei ori mai mult. Rambursarea creditului de urgenţă înseamnă şi ea peste 700 milioane de lei, iar organele de anchetă au aplicat sechestru pe bunuri, proprietăţi, autovehicule şi conturi bancare estimate la peste 200 milioane lei.

Dar când vine vorba de BEM şi devalizarea acestei bănci, nu pot să nu constat cinismul acestei moţiuni, semnată inclusiv de unii dintre deputaţii care au patronat direct sau indirect jaful de la această bancă. La fel, în cazul PLDM, eu cred că ei nu au remarcat că există acest pasaj în moţiune, altfel nu o semnau. Mai bine ajutaţi organele de anchetă să găsească banii, puneţi colegii voştri care au răspuns în mod direct la gestionarea BEM să meargă la organele de anchetă şi să spună unde sunt banii, cetăţenii v-ar fi mult mai recunoscători pentru asta decât pentru semnături pe moţiuni demagogice.

Doamnelor şi domnilor, misiunea unui Guvern este, până la urmă, una foarte clară — să asigure stabilitate şi cât mai multă bunăstare pentru oameni. Anume acest lucru ni l-am propus prin programul de guvernare şi anume asta facem zi de zi de la Guvern. Acest guvern chiar face, nu se face că face. Probabil acest lucru a început să deranjeze opoziţia, după cum a început să deranjeze opoziţia şi faptul că avem stabilitate socială şi există tot mai multe speranţe că în Moldova lucrurile pot fi stabile pe termen lung.

Aş putea să continui încă minute bune să vă prezint rezultatele şi obiectivele pe mai departe ale Guvernului, dar ştiu că nu pentru asta aţi invitat membrii Guvernului aici, reiese foarte clar din textul moţiunii, motivul este pur şi simplu să încercaţi să demiteţi Guvernul pentru a crea o nouă criză politică, mediul în care vă simţiţi probabil confortabili şi plini de şanse. De aceea vă propun să ne oprim aici cu prezentarea, sunt gata să vă răspund la întrebări şi sper ca dezbaterea să fie una constructivă şi utilă pentru cetăţenii care o urmăresc. Aştept cu nerăbdare să aud ce soluţii propuneţi şi chiar să le implementăm, dacă sunt bune.

În final aş vrea să mulţumesc preşedintelui Parlamentului, colegilor deputaţi din coaliţia majoritară pentru sprijinul foarte mare pe care l-au acordat Guvernului în aceste luni, liderilor partidelor şi grupurilor coaliţiei majoritare pentru sprijinul politic total acordat membrilor guvernului si unor colegi din opoziţia parlamentară care la diferite etape au susţinut proiectele transmise de noi în Parlament. În aceste 6 luni am arătat cum trebuie să fie un parteneriat constructiv între două instituţii vitale ale statului, Guvernul şi Parlamentul. Mulţumesc de asemenea partenerilor de dezvoltare şi reprezenţilor misiunilor diplomatice acreditate la Chişinău pentru suportul foarte important acordat Guvernului şi Republicii Moldova.

Guvernul este decis să meargă înainte pe drumul stabilităţii şi modernizării. Vrem să ne ducem misiunea până la capăt, adică să guvernăm Moldova şi s-o guvernăm bine până la finalul mandatului, adică până la alegerile parlamentare de la sfârşitul anului 2018. Solicit de aceea Parlamentului undă verde pentru ca activitatea acestui guvern să continue. Eforturile noastre în favoarea Republicii Moldova să continue. Vă solicităm respingerea moţiunii şi menţinerea Moldovei pe calea stabilităţii şi a progresului.

Sursa: www.gov.md

Comunicat de presă al Partidului Democrat din Moldova Programul cu FMI este o garanţie pentru cetăţeni că actuala guvernare va realiza reformele necesare