Alegerile parlamentare din 2021 în Republica Moldova - alegeri.md
 PartideDeclaraţiiPLDM

Vlad Filat a participat la ceremonia de lansare a programului Brandul Naţional “Wine of Moldova”

|versiune pentru tipar||
PLDM / 17 decembrie 2013 | 
Partidul Liberal Democrat din Moldova

Astăzi, 17 decembrie, Preşedintele Partidului Liberal Democrat din Moldova, Vlad Filat a participat la evenimentul de lansare oficială a programului Brandul Naţional al Vinurilor Moldoveneşti “Wine of Moldova”. Evenimentul s-a desfăşurat la Muzeul Naţional de Etnografie şi Istorie Naturală şi au mai participat ministrul Agriculturii şi Industriei Alimentare, Vasile Bumacov, Ambasadorul SUA la Chişinău, William H. Moser, Ambasadorul Suediei la Chişinău, Ingrid Tersman, precum şi proprietari şi directori de companii şi asociaţii vitivinicole.

Brandul vinicol moldovenesc se va aplica numai pentru vinuri selecte din Moldova, ce vor reda calitate superioară, caracteristicile statului producător şi este conceput pentru a ajuta la creşterea competitivităţii globale a industriei vinicole moldoveneşti, exporturilor de vinuri şi de vânzări pe piaţa internă. De asemenea, brandul naţional va ajuta la construirea imaginii Republicii Moldova ca ţară producătoare de vin de calitate, poziţionarea vinurilor moldoveneşti pe pieţele de export şi pătrunderea pe noi pieţe.

Preşedintele PLDM, Vlad Filat a spus că lansarea acestui program demonstrează încă odată că este posibil de realizat lucruri frumoase în Republica Moldova şi a mulţumit tuturor celor care au contribuit la implementarea proiectului.

“Avem un exemplu relevant şi sper foarte mult că această realizare va servi drept model şi pentru alţii ca să demareze şi să implementeze asemenea proiecte. Noi avem nevoie de producători care să nu caute pieţe uşoare, dar din contra să accepte concurenţa, pentru că în rezultat acest lucru înseamnă calitate”, a spus Vlad Filat.

Ministrul Agriculturii şi Industriei Alimentare, Vasile Bumacov, a spus că lansarea brandului vinurilor moldoveneşti are loc în contextul în care vinurile au atins un nivel mai înalt de calitate.

“Venim cu un brand de ţară ca să promovăm vinurile noastre sub numele ţării şi să sporim astfel potenţialul de penetrare a pieţelor noi şi să valorificăm oportunitatea oferită de Uniunea Europeană. Vreau să mulţumesc prietenilor noştri, SUA şi Uniunii Europene, pentru suportul oferit în dezvoltarea acestui sector şi pentru că au declarat deschisă piaţa pentru vinurile moldoveneşti”, a spus ministrul Agriculturii.

Directorul executiv al Oficiului Naţional al Viei şi Vinului, Dumitru Munteanu, a declarat că implementarea programului “Wine of Moldova” ar putea contribui până în 2020 la creşterea exportului de vin până la 200 mln litri, creşterea exportului de vin îmbuteliat cu 50 mln de litri, creşterea preţului mediu pentru vinul îmbuteliat la export cu 15% şi dublarea consumului de vin îmbuteliat pe piaţa locală.

Programul Brandul naţional al vinurilor moldoveneşti “Wine of Moldova” a fost lansat cu susţinerea proiectului USAID CEED II.

Sursa: www.pldm.md

TLDM Criuleni a pregătit o surpriză pentru 80 de copii din familii vulnerabile Vlad Filat a adresat un mesaj de felicitare Cancelarului german, Angela Merkel