Alegerile parlamentare din 2021 în Republica Moldova - alegeri.md
 ADEPTActivităţi

Şcoala de vară “Organizarea campaniei electorale”, ediţia 2004

|versiune pentru tipar||
august 2004
Şcoala de vară “Organizarea campaniei electorale”, ediţia 2004

Asociaţia ADEPT a desfăşurat în perioada 26 iulie – 1 august 2004, la Molovata Nouă, Şcoala de vară “Organizarea campaniei electorale”. Cei 26 de audienţi ai acestei şcoli au fost selectaţi din rândul participanţilor la “Şcoala de liderism politic” (ŞLP), ediţia a III-a (2003–2004). Aceştia reprezintă aripile tinere a şase formaţiuni politice: AMN, PDM, PPCD, PR, PSDM şi PSL, precum şi mai multe instituţii de învăţământ superior din Republica Moldova.

Şcoala de vară a avut drept scop crearea unui cadru specific şi propice pentru valorificarea cunoştinţelor/ abilităţilor acumulate/ formate în cadrul ŞLP, precum şi pentru proiectarea acestor realizări teoretice şi practice într-un context similar celui în care se produc campaniile electorale. De aceea, activităţile din cadrul şcolii au fost concepute de o asemenea manieră încât să simuleze procesele inerente desfăşurării unei campanii electorale.

Una din premisele indispensabile unei competiţii electorale o constituie existenţa concurenţilor electorali. Având în vedere acest fapt, în cadrul Şcolii de vară au fost constituite trei formaţiuni de partid care au trebuit să parcurgă principalele etape ale procesului construcţiei de partid. Ulterior, concurenţii electorali au fost puşi în situaţia să traverseze şi principalele etape ale unei campanii electorale: efectuarea investigaţiei mediului electoral, realizarea targeting-ului geografic şi demografic, elaborarea mesajului central al campaniei, planificarea campaniei şi transmiterea mesajului electoral şi a altor oferte electorale către grupurile-ţintă de alegători, prin utilizarea celor mai eficiente metode, procedee şi mijloace de marketing electoral.

Participanţii la Şcoala de vară au fost asistaţi de experţi locali şi internaţionali în astfel de probleme precum: partidele politice, comunicarea politică, instituţia alegerilor, sistemele electorale, marketing-ul electoral etc.

Atât însuşirea specificului, structurii, regulilor unei campanii electorale, a modelelor de comportament la diferite etape ale unei astfel de campanii, cât şi conştientizarea importanţei alegerii mijloacelor şi resurselor potrivite pentru obţinerea unui succes electoral, au fost văzute drept un prim-pas în procesul de pregătire a tinerilor lideri politici pentru antrenarea lor în campaniile electorale desfăşurate de formaţiunile politice din care aceştia fac parte.